Middellike aanspreeklikheid

Middellike aanspreeklikheid is indirekte aanspreeklikheid vir die optrede van ‘n ander persoon, soos ‘n werknemer.

Gevallestudie:

Mev. X, ‘n ontvangsdame by ‘n besige mediese praktyk, was besig om ‘n groot volume telefoonoproepe en pasiëntnavrae te hanteer. Een oggend het ‘n pasiënt uitgereik met kommer oor haar aanhoudende hoofpyn en moegheid. Mev. X het aandagtig geluister en empatie gehad met die pasiënt se ongemak. In plaas daarvan om die oproep volgens protokol na ‘n verpleegster of dokter deur te skakel, het sy egter besluit om self raad te gee. Later die dag het die pasiënt by die praktyk gekom met haar toestand net erger nadat sy voortgegaan het met die ongemagtigde advies wat sy onwetend gevolg het, onder die indruk dat sy die oggend met ‘n mediese praktisyn gepraat het wat raad gegee het. Die pasiënt het nou gely en beplan om die praktyk te dagvaar vir mediese nalatigheid wat sy glo plaasgevind het.
n Daad van vriendelikheid aan die een kant of ‘n potensiële mediese wanpraktyksaak aan die ander kant deur jou werknemer wat buite haar gemandateerde werksomvang opgetree het.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Wat is middellike aanspreeklikheid?

Middellike aanspreeklikheid is indirekte aanspreeklikheid vir die optrede van ‘n ander persoon, soos ‘n werknemer. Daar is ‘n baie fyn lyn wanneer dit kom by middellike aanspreeklikheid, en dit hou ‘n enorme risiko vir die werkgewer in. ‘n Werkgewer is middellik aanspreeklik vir die dade of versuim van dade van sy werknemers wat gedurende die verloop en omvang van hul diens gepleeg word.

Regsbeginsel:

Die algemene reël is dat ‘n werkgewer middellik aanspreeklik gehou sal word vir die onregmatige handelinge van ‘n werknemer indien die betrokke handeling gepleeg is binne die verloop en bestek van die werknemer se diens of terwyl die werknemer betrokke was by enige handeling filiaal daartoe.
Wanneer hierdie regsbeginsel op jou daaglikse bedrywighede toegepas word, is dit belangrik vir alle werkgewers om te verseker dat werknemers net met soveel mag toevertrou word as wat streng nodig is om te verseker dat bedrywighede vlot verloop. Ten einde enige risiko te verminder dat ‘n werknemer buite hul gemandateerde omvang van diens optree (en daaropvolgende middellike aanspreeklikheid vir die werkgewer), moet ‘n ondubbelsinnige mandaat met duidelike lyne wat nie oorgesteek moet word nie deur die werkgewer geïmplementeer en afgedwing word om te verseker dat alle werknemers werk binne die perke van hul mandaat verrig.
Dit kan selfs wys wees vir werkgewers om hul versekeringskonsultante of makelaars te raadpleeg, met die doel om te bevestig dat hulle oor geskikte dekking beskik om die potensiële risiko’s wat aan langdurige gevalle van werknemerwangedrag gekoppel is, te verminder. Hierdie situasies kan lei tot wetlike verantwoordelikheid teenoor eksterne partye.
Die regsbeginsels vir middellike aanspreeklikheid is uitgebrei bo-op die tradisionele beginsel van “in die loop en omvang van hul diens”, om ander kriteria in te sluit wanneer aanspreeklikheid vasgestel word, soos die skep van risiko van skade deur die werkgewer. Deur hierdie perspektief in ag te neem, behoort werkgewers omvattende maatreëls te tref om die versagting van die onderneming se risiko met betrekking tot middellike aanspreeklikheid te waarborg.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.