Fout? 4 algemene foute met vastetermyn dienskontrakte

Fout? 4 algemene foute met vastetermyn dienskontrakte

Fout? 4 algemene foute met vastetermyn dienskontrakte

Oor die algemeen is dit ‘n fout om nie ingelig te wees nie… Die Wet op Basiese Diensvoorwaardes (“WBDV”) dikteer die minimum diensvoorwaardes waarop ‘n werkgewer en werknemer kan ooreenkom. Neem kennis dat arbeidswetgewing van toepassing is op alle werkgewers en werknemers, ongeag hoe die diensverhouding aangeteken word, of die termyn daarvan.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Vier algemene foute rakende vastetermyn dienskontrakte sluit in:

Fout 1: geen skriftelike dienskontrak

Een van die grootste foute wat werkgewers maak is om nie ‘n skriftelike kontrak te implementeer nie, of om ‘n generiese dienskontrak te gebruik wat min beskerming bied wanneer daar ‘n dispuut is in die werksplek. Die werknemer is in diens vanaf die oomblik dat hy/sy diens aanvaar, ongeag hoe die verhouding aangeteken is – via ‘n mondelinge of skriftelike ooreenkoms. ‘n Skriftelike ooreenkoms (dienskontrak) skep egter duidelikheid deur die diensbepalings en -voorwaardes waarop ooreengekom is, te bevestig.

Dit beskerm die werkgewer in terme van die diensverhouding vorentoe. Die dienskontrak kan van onskatbare waarde vir die werkgewer wees indien dit doeltreffend gebruik word. Deur ‘n kopskuif oor dienskontrakte te maak van ‘n “administratiewe las” na “risiko-versagtende instrument” kan werkgewers oor die langtermyn baie tyd en geld bespaar.

Fout 2: om permanente indiensame te ontduik

Ongelukkig gebeur dit wel dat werkgewers poog om die statutêre verpligtinge ingevolge arbeidswetgewing geheel en al te ontduik, of poog om permanente indiensneming te ontduik deur werknemers op ‘n vastetermynbasis in diens te neem. Dit is egter ‘n ernstige fout en werkgewers moet duidelik verstaan dat dit onwettig is om permanente indienseming te verdoesel in die vorm van ‘n vastetermyn kontrak.

Dit is van kardinale belang dat ‘n werkgewer die korrekte tipe dienskontrak aangaan. Vra jouself af: is die posisie van ‘n permanente/onbepaalde aard; of is die posisie van ‘n tydelike aard, vir ‘n spesifieke tydperk of vir ‘n spesifieke projek? Werknemers wat vir langer as drie maande op ‘n vastetermynbasis in diens is, sal as permanente werknemers geag word, tensy die langer vastetermyn tydperk ingevolge die Wet op Arbeidsverhoudinge (“WAV”)regverdigbaar is.

Fout 3: skep ‘n verwagting

Die werkgewer moet versigtig wees om nie ‘n verwagting van permanente diens by die werknemer te skep nie, wat maklik kan gebeur wanneer ‘n vastetermyn dienskontrak vir ‘n tweede of derde, soortgelyke tydperk hernu word. Hoe meer gereeld ‘n werkgewer ‘n vastetermyn kontrak hernu, hoe meer redelik word die werknemer se verwagting dat dit in die toekoms weer hernu sal word, wat ‘n verwagting van permanente indiensneming skep. Wanneer die werkgewer dan versuim om so ‘n kontrak te hernu, kan dit dan as onbillike ontslag gesien word.
Indien ‘n vastetermyn dienskontrak tot ‘n einde kom en die werknemer bly aan in hierdie posisie, bepaal wetgewing dat daardie werknemer as ‘n permanente werknemer beskou sal word. Dit beteken dat die kontrak geag sal word stilswyend op dieselfde voorwaardes hernu te wees, behalwe dat die verhouding nou permanent sal wees.

Fout 4: verskillende bepalings en voorwaardes

Daar is ‘n mite dat dieselfde wetgewing, dissipline, beleide en prosedures nie op dieselfde wyse op vastetermyn werknemers van toepassing is, as vir permanente werknemers nie. Die enigste verskil tussen ‘n vastetermyn en ‘n permanente werknemer, is die dienstermyn .

Werknemers op ‘n vastetermyn moet dieselfde as permanente werknemers behandel word met betrekking tot lone, verlof en ander voordele. Werknemers op vastetermyn kontrakte moet ook gelyke toegang kry tot geleenthede om vir vakatures aansoek te doen, asook geregtig wees op skeidingsvergoeding by diensbeëindiging waar die werknemer op ‘n vastetermyn kontrak van langer as 24 maande in diens is.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

5 Faktore vir sukses met ‘n dissiplinere verhoor

5 Faktore vir sukses met ‘n dissiplinere verhoor

5 Faktore vir sukses met ‘n dissiplinere verhoor

Die sukses van ‘n gesonde werkgewer-werknemer verhouding word gebaseer op wedersydse voordele, respek en vertroue. Die werkgewer het egter die reg om kontrole in die werksplek uit te oefen deur reëls te implementeer en dissipline toe te pas in die vorm van progressiewe dissipline en die hou van ‘n dissiplinêre verhoor wanneer die oortreding van ‘n ernstiger aard is. ‘n Werkgewer kan onder geen omstandighede ‘n werknemer ontslaan sonder om eers ‘n dissiplinêre verhoor te hou nie. Dit verseker dat billike prosedure gevolg is en daar substantiewe bewyse is om die werknemer te ontslaan. Die sukses van die uitkoms van ‘n dissiplinêre verhoor word deur die volgende faktore beïnvloed:

BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Sukses faktor #1: Spoedige instel en afhandeling van die dissiplinêre verhoor

Die algemene reël is dat ’n dissiplinêre verhoor gehou moet word binne ’n redelike tyd vanaf die datum waarop die beweerde wangedrag plaasgevind het – of vanaf die datum waarop die werkgewer die eerste keer bewus geword het van die oortreding. Die onnodige vertraging van die instel en afhandeling van ‘n dissiplinêre verhoor kan die betrokke werknemer ernstig benadeel, asook lei tot die gevolgtrekking dat die werkgewer sy reg laat vaar het om dissiplinêre stappe teen die werknemer te neem.

Sukses faktor #2: ‘n Behoorlike en deeglike ondersoek voordat ‘n dissiplinêre verhoor gehou word

Voorbereiding vir ‘n dissiplinêre verhoor is baie belangrik. Werkgewers moet seker maak dat aantygings nie kwaadwillig gebring word nie en dat daar genoegsame bewyse is om elke bewering te staaf. Omringende omstandighede tot die aantygings moet ook ondersoek word. Indien die teenwoordigheid van die aangeklaagde werknemer die voorlopige ondersoek kan beïnvloed, of indien die aard van die oortreding dit vereis, kan die werknemer voorlopig geskors word (met betaling) in afwagting van die dissiplinêre verhoor.

Sukses faktor #3: Regverdig die erns van die oortreding die hou van ‘n dissiplinêre verhoor?

Daar is verskillende tipes wangedrag in die werksplek wat wissel van minder ernstige oortredings tot baie ernstige oortredings. Die erns van die oortreding word beïnvloed deur die werknemer se tipe werk en verantwoordelikheid, die (moontlike) gevolge van die oortreding, asook die impak van die oortreding op die werknemer-werkgewer vertrouensverhouding. Waar die oortreding van ‘n ernstige aard is en die moontlikheid van ontslag as sanksie bestaan, moet die werkgewer ‘n dissiplinêre verhoor hou om te verseker dat ‘n billike prosedure gevolg word en daar substantiewe bewyse is om die werknemer te ontslaan.

Sukses faktor #4: ‘n Onpartydige voorsittende beampte

Die voorsittende beampte moet ‘n onpartydige derde party wees en ‘n besluit neem gebaseer op die feite en bewyse voorgelê tydens die dissiplinêre verhoor. Wanneer die werkgewer egter self optree as aanklaer én voorsittende beampte, kan die voorsittende beampte geag word as bevooroordeeld te wees en die proses as onbillik verklaar word. Stel eerder ‘n kundige, eksterne persoon aan om as voorsittende beampte op te tree.

Sukses faktor #5: Prosedurele billikheid

Die oorgrote meerderheid van sake wat na die Kommissie vir Versoening, Bemiddeling en Arbitrasie (KVBA) verwys word, is na aanleiding van “onbillike ontslag”, waarvan die meerderheid van hierdie sake verwant is aan wangedrag wat gelei het tot ontslag. Oor die algemeen word arbitrasiebevele wat in die werknemer se guns toegestaan word, direk gekoppel aan die werkgewer wat nie die korrekte prosedure gevolg het nie.

Arbeidswetgewing stipuleer ‘n streng prosedure wat gevolg moet word met ‘n dissiplinêre verhoor. Die werkgewer moet die volgende kan bewys:

  • ‘n Dissiplinêre verhoor is gehou.
  • Die werknemer was ten minste 48 uur (naweke en openbare vakansiedae uitgesluit) voor die verhoor skriftelik in kennis gestel van die verhoor ten einde te kon voorberei.
  • Alle dokumentasie het al die nodige inligting soos vereis deur wetgewing bevat (kennisgewing om die verhoor by te woon en ‘n prosedurele aansoekvorm).
  • Die voorsittende beampte was kundig en onbevooroordeeld.
  • Die aangeklaagde werknemer was elke geleentheid gegun om vir die saak voor te berei en sy/haar saak te verdedig.
  • Verswarende en versagtende omstandighede is in ag geneem.
  • Die uitkoms van die verhoor is gebaseer op die feite soos voorgelê gedurende die verhoor.
  • Die sanksie was toepaslik in ooreenstemming met die oortreding.
  • Die verhoor en uitkoms was skriftelik deur die voorsittende beampte gerekordeer.
  • Die werknemer het die uitkoms op skrif ontvang.
Suid-Afrika se arbeidsomgewing is hoogs gereguleerd, wat dit vir werkgewers baie belangrik (en uitdagend) maak om deurlopend aan arbeidswetgewing te voldoen. Nie-voldoening hou ‘n ernstige besigheidsrisiko in vir elke werkgewer wat ‘n reuse finansiële impak kan hê wat voorkom kon word.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

Dissiplinere ondersoek hoekom is dit belangrik

Dissiplinere ondersoek hoekom is dit belangrik

Dissiplinere ondersoek hoekom is dit belangrik

Dissiplinêre ondersoek – Wanneer ‘n werknemer se beweerde wangedrag in die werksplek onder die werkgewer se aandag kom, is dit nodig om ondersoek in te stel. Dit verseker dat die werkgewer ‘n ingeligte besluit neem wat gebaseer is op die feite. Die doel van die ondersoek is om vas te stel of daar genoeg bewyse is om die beweerde wangedrag te staaf, en of daar voldoende gronde vir ‘n ontslag is. Dissipline is ‘n noodsaaklike aspek om te verseker dat ‘n werksplek doeltreffend funksioneer. ‘n Werkgewer kan onder geen omstandighede ‘n werknemer ontslaan, selfs met ‘n geldige rede, sonder om eers ‘n dissiplinêre verhoor te hou nie. Dit sal verseker dat ‘n billike prosedure gevolg word en dat daar substantiewe rede (bewyse) is vir die werknemer om ontslaan te word.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Die ondersoek is ‘n belangrike deel van die dissiplinêre proses.

Werkgewers kry dikwels nie die gewenste uitkoms aan die einde van ‘n dissiplinêre verhoor nie weens onvoldoende bewyse wat ingedien word. ’n Voorsittende beampte kan nie op spekulasie staatmaak nie; die getuienis moet bewys dat die werknemer direk betrokke is of direk met die wangedrag verbind kan word. Die voorsittende beampte moet al die feite en getuienis wat tydens die dissiplinêre verhoor aangebied word, oorweeg en kan slegs ‘n bevinding op grond daarvan maak.

Hou die volgendein gedagte met ‘n ondersoek:

  • Dit is belangrik om vas te stel wanneer die beweerde wangedrag plaasgevind het, waar dit gebeur het en presies wat gebeur het.
  • Maak seker dat aantygings nie kwaadwillig gebring word nie en dat daar genoegsame bewyse is om elke bewering te staaf.
  • Ondersoek alle omliggende omstandighede tot bewerings en of daar enige getuies was.
  • Assesseer die omstandighede wat aanleiding gegee het tot die wangedrag en die omringende omstandighede daartoe.
  • Evalueer of die bewyse voldoende is om die werknemer se skuld te bewys.
  • Vind uit of enige iemand anders betrokke was. Die werksplek se reëls moet konsekwent toegepas word – as twee werknemers baklei het, moes albei gedissiplineer word.
  • Indien goedere gesteel of eiendom beskadig is, bepaal die waarde daarvan. Indien die werkgewer beweer dat die besigheid reputasieskade gely het, maak seker dat daar voldoende bewyse is om dit te staaf.
  • Indien moontlik, probeer om videomateriaal of foto’s te bekom van die stukkende toerusting of van die werknemer wat die wangedrag pleeg.
  • Voer ‘n onderhoud met die werknemer om vas te stel wat gebeur het en dokumenteer of teken hul reaksie op die bewerings aan.
  • Bekom getuieverklarings.
  • Stel vas of daar enige vorige waarskuwings op lêer is en indien daar is, watter waarskuwings steeds geldig is.
  • Stel vas of daar enige vorige waarskuwings op lêer is en indien daar is, watter waarskuwings steeds geldig is.

Formuleer die aanklagtes

Sodra al die inligting bekom is en die werkgewer tevrede is dat daar voldoende bewyse is om die werknemer mee aan te kla, is dit tyd om die aanklagtes te formuleer. Die klagstaat is baie belangrik, en alle aanklagtes wat gelys word, moet feitelik korrek wees. Maak seker dat elke aanklag van wangedrag genoeg besonderhede van die werklike oortreding bevat, insluitend die tyd, plek en ‘n kort beskrywing daarvan. ’n Werknemer moet op grond van hierdie aanklagtes kan voorberei vir die dissiplinêre verhoor.

Dit is belangrik dat werkgewers kwessies in die werksplek so vinnig en doeltreffend moontlik hanteer, terwyl hulle versigtig moet wees om deurlopend objektief en konsekwent op te tree. Daar is geen gespesifiseerde tydperk vir die voltooiing van ‘n interne dissiplinêre ondersoek nie. ‘n Ondersoek moet egter verkieslik sonder enige vertraging wees en nie onnodig uitgerek word nie. ’n Ondersoek hang af van die aard en kompleksiteit van die saak, die hoeveelheid bewyse, en die beskikbaarheid van getuies en ander bewyse.

Wat van skorsing?

Die werkgewer is geregtig daarop om ‘n werknemer op ‘n voorsorgbasis te skors hangende ‘n ondersoek, veral indien daar ‘n moontlikheid bestaan dat die werknemer op enige manier met die ondersoek kan inmeng. Neem kennis dat skorsing as voorsorg teen volle betaling en met voordele is, en dat die werknemer nie gestraf word nie. Werkgewers moet sorg dra dat hulle altyd die korrekte prosedures volg, veral wanneer dissipline in die werksplek toegepas word.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

Wat van higiëne?

Wat van higiëne?

Wat van higiëne?

Die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid plaas ‘n uitdruklike verpligting op die werkgewer om ‘n veilige en gesonde werksomgewing te skep en te handhaaf. Dit is ongetwyfeld in die werkgewer se belang om konsekwent goeie higiëne in die werksplek toe te pas.

BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Statistieke wat verband hou met higiëne in die werksplek is soos volg:

  • Die gemiddelde lessenaar huisves 400 keer meer bakterieë as ‘n toiletsitplek. Gereelde handewas en ontsmetting kan siekte verminder.
  • Volgens Beroepsorg Suid-Afrika (OCSA) kos afwesigheid die Suid-Afrikaanse ekonomie jaarliks tussen R12-16 miljard.

Goeie higiëne in die werksplek dra by tot:

  • Kontinuïteit van menslike hulpbronne – wanneer ‘n werknemer siekverlof neem het dit ongetwyfeld ‘n impak op ander werknemers se werkslading. Die werkgewer het nie noodwendig spaar kapasiteit om aan te wend in sulke gevalle nie en plaas dit druk op die werkgewer se besigheidsaktiwiteite.
  • Besparing van kostes deurdat minder siekverlof geneem word – die werknemer is geregtig op betaalde siekverlof wanneer hy/sy onbevoeg is om te werk as gevolg van ‘n mediese toestand. Wanneer afwesigheid verminder word, is daar ‘n definitiewe besparing vir die werkgewer.
  • Verhoogde produktiwiteit deur “presenteeism” teen te werk – die term “presenteeism” verwys na wanneer werknemers opdaag vir werk terwyl hulle siek is en dit lei tot produktiwiteitsverlies, die maak van foute, ensovoorts.
  • Verbeterde moraal en werknemerswelstand.
  • ‘n Positiewe beeld aan verskaffers, kliënte en beleggers.
Basiese higiëne in die werksplek verwys na persoonlike higiëne, skoon werksareas, skoon toiletgeriewe en ‘n skoon kombuis. ‘n Gebrek aan persoonlike higiëne lei dikwels tot wrywing en het ‘n negatiewe impak op die besigheid se professionele beeld.
Elke werksplek is uniek. Alhoewel sommige besighede strenger higiënemaatreëls moet toepas in terme van die diens of produk wat hulle lewer, is goeie higiëne in enige werksplek tot die werkgewer se voordeel.

Wees proaktief en handhaaf goeie higiëne in die werksplek:

  • Implementeer ‘n higiënebeleid.
  • Skep bewustheid onder werknemers van die voordele van goeie higiëne.
  • Kweek goeie gewoontes aan (gereelde handewas) en maak dit makliker vir werknemers om goeie higiëne te beoefen deur handewasstasies en/of handreinigers te installeer.
  • Verskaf ‘n skoon toilet wat goed toegerus is met seep, toiletpapier en handdoeke.
  • Maak seker dat die werksplek gereeld skoongemaak word.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

Werkgewers mag ‘nee’ sê

Werkgewers mag ‘nee’ sê

Werkgewers mag ‘nee’ sê

Werkgewers mag ‘nee’ sê vir werknemers se versoeke. Alhoewel die werkgewer billik en eenvormig moet optree, het die werkgewer die reg om versoeke te weier op grond van operasionele vereistes. Die werkgewer moet ook vergunnings en toegewings goed deurdink om die skep van ‘n presedent te voorkom in die toekoms. Drie algemene versoeke van werknemers wat die werkgewer nie hoef toe te staan nie, sluit in:
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Opsie om ‘nee’ te sê – Verlof en tyd af

In terme van die Wet op Basiese Diensvoorwaardes is die werknemer geregtig op een dag se betaalde verlof vir elke 17 dae gewerk. Alhoewel die werknemer geregtig is daarop om verlof te neem, moet die werknemer steeds aansoek doen om verlof en kan die werkgewer dit afkeur op grond van operasionele vereistes, soos byvoorbeeld dat dit die besigste tyd van produksie is.

Wanneer die werknemer ‘n versoek rig vir tyd af om persoonlike aangeleenthede te hanteer, soos byvoorbeeld om die kliniek te besoek vir ‘n roetine ondersoek of om medikasie te bekom, kan die werkgewer weier. Hierdie besoeke kan in die werknemer se privaat tyd geskeduleer word, alternatiewelik moet die werknemer jaarlikse verlof neem. Neem kennis dat betaalde siekverlof slegs van toepassing is wanneer ‘n werknemer nie in staat is om te werk nie as gevolg van ‘n mediese toestand.

Opsie om ‘nee’ te sê – Lenings

Lenings moet liefs nie aan werknemers toegestaan word nie. Die werkgewer is nie ‘n finansiële instelling nie en wanneer lenings op ‘n gereelde basis aan werknemers toegestaan word, kan dit ‘n verwagting by werknemers skep, asook ‘n presedent vir toekomstige lenings.

Opsie om ‘nee’ te sê – Ex-gratia betalings

Ex-gratia betalings verwys na wanneer die werkgewer op ‘n ad hoc basis ‘n bedrag bewillig aan die werknemer, soos bv. met diensbeëindiging, ‘n huweliksbevestiging, begrafnis, ens. Hierdie betaling is uitsluitlik op die diskresie van die werkgewer en die werkgewer moet dit duidelik kommunikeer dat daar geen verwagting by die werknemer geskep word van soortgelyke toekomstige betalings nie.
Dis belangrik dat die werkgewer deurlopend konsekwent optree ten opsigte van dissipline, prosedures, werksomstandighede, diensvoorwaardes en vergoeding om onregverdige diskriminasie te vermy.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

20 Wenke vir werkgewers

20 Wenke vir werkgewers

20 Wenke vir werkgewers

Wenke om aan arbeidsreg te voldoen – nie-nakoming hou ‘n ernstige besigheidsrisiko in vir werkgewers, wat dikwels onderskat word en onaangespreek gelaat word… Arbeidswetgewing stel streng vereistes waaraan werkgewers moet voldoen, ongeag die aantal werknemers. Werkgewers moet die kopskuif maak om nie net aan arbeidswetgewing te voldoen nie, maar om dit te gebruik om hul besighede en hul regte as werkgewers te beskerm.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

20 wenke waaraan werkgewers aandag moet skenk:

  1. Maak seker jy het ‘n dienskontrak in plek met elke werknemer – die dienskontrak is die heel belangrikste dokument in die werksplek en vorm die basis van die verhouding tussen die werkgewer en werknemer. Hierdie is een van die top wenke om jou regte as werkgewer te beskerm. Maak egter seker dat jy nie net ‘n generiese dienskontrak aanvaar nie, maar eerder ‘n doelontwerpte een volgens jou besigheid kies.

  2. Gebruik vastetermynkontrakte versigtig en in ooreenstemming met wetgewing – werkgewers moet duidelik verstaan dat dit onwettig is om permanente indiensname te probeer verdoesel in die vorm van ‘n vastetermynkontrak.

  3. Maak voorsiening vir aftrekkings in die dienskontrak – geen aftrekkings, behalwe vir statutêre aftrekkings, kan sonder die werknemer se toestemming gemaak word nie.

  4. Spreek tydsperiodes aan in die dienskontrak met betrekking tot korttyd, rusperiodes, saamgeperste werksweke, ens.

  5. Implementeer ‘n formele aftree-ouderdom.

  6. Maak seker dat elke werknemer ‘n posbeskrywing het met haalbare doelwitte. Werknemers moet weet wat van hulle verwag word en op watter standaard hulle werk moet wees. Deurlopende evaluering en opleiding is noodsaaklik om werksprestasie te beoordeel. Gee erkenning aan werknemers wat doelwitte bereik en presteer.

  7. Betaal ten minste die nasionale minimum loon.

  8. Hou ‘n afskrif van die Sektorale Vasstelling of Hoof Kollektiewe Ooreenkoms (indien van toepassing op jou besigheidsindustrie) in die werksplek en stel dit beskikbaar aan werknemers.

  9. Vertoon die plakkate van wetgewende opsommings in die werksplek – Wet op Basiese Diensvoorwaardes, Wet op Billike Werksgeleenthede en Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid.

  10. Gebruik die dissiplinêre kode om die gebruik van persoonlike beskermende toerusting af te dwing.

  11. Verifieer of jy geag word as ‘n “aangewese werkgewer” ingevolge die Wet op Billike Werksgeleenthede en aan sekere vereistes moet voldoen.

  12. Maak seker jou dissiplinêre kode is relevant en op datum – elke werksplek moet ‘n toepaslike dissiplinêre kode hê. Die dissiplinêre kode is belangrik om te verseker dat daar duidelike reëls in die werksplek is wat werknemers moet volg. Wanneer hierdie reëls oortree word, kan die werkgewer dissipline toepas in ooreenstemming met die toepaslike sanksies wat in die kode gelys word.

  13. Elke besigheid is uniek – implementeer beleide wat regverdig is, om spesifieke kwessies in jou omgewing aan te spreek.

  14. Hou gereelde konsultasies met werknemers – effektiewe kommunikasie skep ‘n omgewing wat ontvanklik is vir groei. Dit skep ‘n platform vir werknemers om hul gedagtes en idees, asook spesifieke behoeftes, te bespreek.

  15. Reik waarskuwings uit wat in lyn is met die dissiplinêre kode.

  16. Wees konsekwent met die toepas van dissipline om onregverdige diskriminasie in die werksplek te vermy.

  17. Volg altyd die regte prosedure, veral wanneer die diensooreenkoms tot ‘n einde kom.

  18. Implementeer ‘n bywoningsregister wat ook ure gewerk aanteken – die betaalstrokie moet ook hierdie inligting weerspieël.

  19. Maak seker dat jy, as die werkgewer, geregistreer is by die Werkloosheidsversekeringsfonds (WVF) en dieVergoedingskommissaris.

  20. Implementeer ‘n grieweprosedure – dit is noodsaaklik dat die werkgewer interne prosedures daarstel om werknemers die geleentheid te gee om enige ongelukkigheid of onbevredigende werksomstandighede onder die aandag van die werkgewer te bring.
Wenke vir die beste wenk? Kry toegang tot ‘n ondersteuningsbasis vir praktiese advies en bystand om deurlopend aan arbeidswetgewing te voldoen – neem kennis dat jy deur lidmaatskap by die LWO 24/7 toegang tot ons regsafdeling kry vir advies en bystand. Arbeidswetgewing is op elke werkgewer van toepassing; foute is dikwels duur en kan beperk of vermy word deur proaktief te wees.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.