Verpligte wetgewing plakkate in die werksplek

Verpligte wetgewing plakkate in die werksplek

Verpligte wetgewing plakkate in die werksplek

Artikel verskaf deur Beehive OH&S.

Mense wat probeer om wetgewing plakkate (muurkaarte) te verkoop, neem toe. Sommige van hierdie persone gee voor om verteenwoordigers van die Departement van Indiensneming en Arbeid te wees om hul produkte te verkoop.

Daar is verskeie wetgewing plakkate beskikbaar in Suid-Afrika. Dit sluit in plakkate van die Wet op Basiese Diensvoorwaardes, Wet op Billike Werksgeleenthede, Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid, Wet op Arbeidsverhoudinge, Wet op Vaardigheidsontwikkeling, Wet op die Beheer van Tabakprodukte, Wet op Vergoeding vir Beroepsbeserings en -siektes, die POPI-wet, ens.
‘n Plakkaat is ‘n opsomming van wetgewing en moet vertoon word waar dit deur alle werknemers gesien en gelees kan word om bewustheid van die wetgewing te bevorder. volgens wet is werkgewers verplig om sekere plakkate by die werksplek te vertoon. Alhoewel dit goeie praktyk is om al die bogenoemde plakkate te vertoon, kan dit ‘n duur oefening word.
Volgens wet is besighede verplig om twee plakkate te vertoon. Hierdie twee verpligte plakkate is die Wet op Basiese Diensvoorwaardes (Wet 75 van 1997), soos gewysig, en die Wet op Billike Werksgeleenthede (Wet 55 van 1998), soos gewysig.
Dit is belangrik om die voorskrifte wat verband hou met die twee verpligte plakkate, ander voorgeskrewe gesondheids- en veiligheidskennisgewings, asook ‘n afskrif van die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid, van nader te bekyk.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Verpligte wetgewing plakkate:

  • Opsomming van die Wet op Basiese Diensvoorwaardes (WBDV):

    Artikel 30 van die WBDV, soos gewysig, vereis dat alle werkgewers die werknemer se regte by die werksplek moet vertoon. Dit moet in die voorgeskrewe vorm wees en vertoon word in die amptelike taal(e) wat deur werknemers by die werksplek gepraat word.

  • Opsomming van die Wet op Billike Werksgeleenthede (WBW):
    SArtikel 25(1) van die WBW, soos gewysig, vereis dat werkgewers ‘n opsomming van die Wet vertoon. “‘n Werkgewer moet by die werksplek, waar dit deur werknemers gelees kan word, ‘n kennisgewing in die voorgeskrewe vorm vertoon, wat hulle inlig oor die bepalings van hierdie Wet.”

Voorgeskrewe gesondheid- en veiligheidskennisgewings:

Volgens die voorskrifte van die Algemene Masjinerieregulasies van die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid (Wet 85 van 1993) (OHSA), soos gewysig, moet werkgewers met ketels sowel as werkgewers met masjinerie anders as ketels op hul perseel sekere kennisgewings vertoon:

  • Werkgewers met ketels op hul perseel:
    Regulasie 9(2) van die Algemene Masjinerieregulasies vereis dat werkgewers met ketels op die perseel ‘n afskrif van Skedule C vertoon. Hierdie Skedule moet in ‘n leesbare vorm op ‘n opsigtelike plek op die perseel wees.
  • Werkgewers met masjinerie anders as ketels op hul perseel:
    Skedule D van die Algemene Masjinerieregulasies vereis van werkgewers met masjinerie anders as ‘n ketel om ‘n afskrif van Skedule D te vertoon. Hierdie B Skedule ylae moet in ‘n leesbare vorm wees en op ‘n opsigtelike plek vertoon word.

Bestel jou wetgewing plakkate deur die LWO se Een stop Arbeidswinkel.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

Top 3 frustrasies in die werksplek

Top 3 frustrasies in die werksplek

Top 3 frustrasies in die werksplek

Frustrasies in die werksplek is nie ongewoon nie en kan produktiwiteit en moraal negatief beïnvloed. Navorsing toon dat die gemiddelde volwassene ten minste een keer per dag kwaad word en ongeveer drie keer per dag gefrustreerd of geïrriteerd raak. In die werkgewer-werknemer verhouding kan sekere gedrag tot baie frustrasie lei.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Die top 3 frustrasies is soos volg:

  • Afwesigheid en swak tydhouding:

    Afwesigheid en swak tydhouding is een van die grootste frustrasies en tydvermorsers in die werksplek. Afgesien van die werknemer wat nie dienste lewer volgens ooreengekome ure nie, beïnvloed afwesigheid die hele span negatief. Behalwe om nie by die werk te wees nie, beteken afwesigheid ook om laat op te daag, vroeg te vertrek, ongemagtigde breke, verlengde breke, kamtige siekte en ander onverklaarbare afwesighede vanaf die werkstasie of perseel.

    Hoe om dit te hanteer:
    Dit is die werknemer se plig om dienste te lewer volgens die tye wat die werkgewer vereis (begin en staak van pligte). Wanneer werknemers nie die reëls nakom nie, het werkgewers die reg om op te tree. Drie belangrike stappe sluit in:

    • Voer ‘n onderhoud met die werknemer en teken aan wat hy/sy sê;

    • Die werknemer moet bewys dat die afwesigheid geregverdig was;

    • Die werknemer mag redes aanvoer, maar selfs al is ‘n rede geldig, kan dit steeds onaanvaarbaar wees – pas die dissiplinêre kode toe. Pas altyd progressiewe dissipline toe volgens die erns van die oortreding en hou gedetailleerde rekord daarvan.

 

  • Insubordinasie:
    Insubordinasie word gedefinieer as “weerstand teen of uittarting van gesag, ongehoorsaamheid, weiering of versuim om redelike en wettige opdragte te gehoorsaam, astrantheid, brutaliteit, onbeskofdheid, om die werkgewer se naam in oneer te bring, en opstandige of muitende gedrag wat tot ‘n werklike werkstilstand lei”. Die mees algemene vorm van insubordinasie is wanneer werknemers opsetlik die werkgewer se instruksies verontagsaam.

    Hoe om dit te hanteer:
    Pas progressiewe dissipline toe. Neem kennis dat om ‘insubordinasie’ te bewys, die werkgewer moet bewys dat die opdrag uitvoerbaar was, binne die omvang van die werknemer se pligte geval het, redelik was en dat die werknemer opsetlik geweier het om die opdrag te gehoorsaam.

 

  • Swak werksprestasie:
    Swak werksprestasie is die versuim van ‘n werknemer om die werkgewer se vereiste werksprestasiestandaarde te bereik en/of te handhaaf. Dit het ‘n groot impak op ‘n besigheid se normale bedrywighede, aangesien die meeste werkgewers nie die luukse van spaarkapasiteit met betrekking tot hul arbeidsmag het om vir hierdie tekort te vergoed nie.

Hoe om dit te hanteer:
Eerstens is dit van kardinale belang om tussen wangedrag en onbevoegdheid te onderskei, aangesien dit sal bepaal watter proses die werkgewer moet volg om die kwessie aan te spreek:

 

    • Wangedrag verwys na ‘n werknemer se versuim om by die werkgewer se reëls en beleide te hou, en is ‘n gedragskwessie van die werknemer. Sulke gedrag is gewoonlik doelbewus of nalatig, en werknemers kan verantwoordelik gehou word vir hul dade.

    • Onbevoegdheid verwys na wanneer ‘n werknemer onbevoeg is en inherent nie in staat is om aan vasgestelde prestasiestandaarde te voldoen nie, hetsy weens swak gesondheid of swak werksprestasie. Daar word van die werkgewer verwag om ‘n werknemer van opleiding en leiding te voorsien, asook die geleentheid om te verbeter, waar die werknemer nie die vereiste vaardigheid of kennis het om ‘n sekere taak te verrig nie.

Arbeidsregslaggat!

Frustrasies kan maklik tot impulsiewe of plofbare reaksies lei. Wanneer die werkgewer ‘n werknemer in die hitte van die oomblik ontslaan sonder om die regte prosedure te volg, kan dit lei tot ‘n onbillike ontslagdispuut by die KVBA waar die werkgewer ‘n toekenning in die gesig kan staar om tot 12 maande se vergoeding aan die werknemer te betaal en/of heraanstelling.

Elke werksplek is ‘n unieke omgewing en moet dienooreenkomstig geëvalueer word in terme van arbeidsverhoudinge. Werkgewers word getaak om ‘n progressiewe benadering tot dissipline te volg en om altyd ‘n werknemer te ondersteun om op sy/haar werk te verbeter. Hierdie benadering beperk nie net frustrasie nie, maar lei tot ‘n beter werksomgewing vir almal.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

Nuut verhoogde inkomsteplafon

Nuut verhoogde inkomsteplafon

Nuut verhoogde inkomsteplafon

Dit is uiters belangrik vir elke werkgewer om te bepaal watter werknemers bo die inkomsteplafon verdien en watter werknemers onder die inkomsteplafon verdien, aangesien dit ‘n groot impak het op die diensvoorwaardes en -bepalings waarop die werkgewer en werknemer kan ooreenkom. Die inkomsteplafon is weereens verhoog met intrede 1 Maart 2023 en is tans vasgestel op R241 110.59 (‘n maandelikse bedrag van R20 092.55). Die vorige inkomsteplafon van R224 080,48 was sedert 1 Maart 2022 van krag.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

Wat is verdienste (inkomste)?

“Verdienste” beteken ‘n werknemer se gereelde jaarlikse vergoeding voor aftrekkings (bv. inkomstebelasting, pensioenfondsbydraes, mediese fondsbydraes en soortgelyke betalings), maar sluit uit enige bydraes gemaak deur die werkgewer ten opsigte van die werknemer. Verblyf- en vervoertoelae ontvang, prestasietoekennings en betalings vir oortyd gewerk word ook uitgesluit binne die bestek van vergoeding.
Die inkomsteplafon het ‘n effek op drie stelle wetgewing, insluitende die Wet op Basiese Diensvoorwaardes, 1997, die Wet op Arbeidsverhoudinge, 1995 en die Wet op Billike Werksgeleenthede, 1998 (WBW).
  • Wet op Basiese Diensvoorwaardes (WBDV): Werknemers wat bo die inkomsteplafon verdien word uitgesluit van sekere artikels in die WBDV. Hierdie uitsluitings verwys na die bepalings wat die volgende reguleer: normale werksure, oortyd, saamgeperste werksweke, gemiddelde werksure, etensbreuke, daaglikse en weeklikse rusperiodes, Sondagbetaling, betaling vir nagwerk en betaling vir werk gedoen op openbare vakansiedae.
Dit beteken dat indien ‘n werknemer bo die inkomsteplafon verdien, die regulering van bogenoemde deur onderlinge ooreenkoms moet geskied en nie deur die WBDV gereguleer sal word soos wat die geval is met werknemers wat onder die inkomsteplafon verdien nie.
  • Wet op Arbeidsverhoudinge (WAV): Ingevolge die WAV word werknemers wat deur ‘n tydelike werksverskaffingsdiens/arbeidsmakelaar aangestel word en wat nie ‘n tydelike diens verrig nie, geag as werknemers te wees van die kliënt. Die WAV meld verder dat werknemers op ‘n vastetermyn na drie maande onbepaald in diens geneem word en as permanente werknemers geag word in die afwesigheid van ‘n regverdigbare rede om die dienskontrak se termyn vas te stel.

Werknemers wat bo die inkomsteplafon verdien, is nie onderhewig aan enige van hierdie bepalings nie en kan op ‘n vastetermynbasis van langer as drie maande in diens geneem word sonder ‘n regverdigbare rede.

  • Wet op Billike Werksgeleenthede (WBW): ‘n Werknemer wat bo die inkomsteplafon verdien en ‘n dispuut het onder Hoofstuk II van die WGI wat verband hou met onregverdige diskriminasie, kan nie die dispuut na die Kommissie vir Versoening, Bemiddeling en Arbitrasie (KVBA (“CCMA”)) verwys nie. So ‘n werknemer is verplig om die dispuut direk na die Arbeidshof te verwys vir beslegting, tensy:
    • die dispuut verband hou met beweerde onregverdige diskriminasie op die gronde van seksuele teistering; of
    • indien die partye almal tot arbitrasie by die KVBA instem.
Die inkomsteplafon word meer gereeld as in die verlede verhoog en werkgewers word aangemoedig om ingelig te bly ten einde diensvoorwaardes en -bepalings dienooreenkomstig te kan aanpas vir werknemers wat onderskeidelik bo en onder die inkomsteplafon verdien.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

Landbousektor voorsorgfonds (aspf) – tref voorsorg

Landbousektor voorsorgfonds (aspf) – tref voorsorg

Landbousektor voorsorgfonds (aspf) – tref voorsorg

Daar kan met reg erkenning gegee word aan die wyse waarop werkgewers in die landbousektor deurlopend in belang van werknemers optree. Finansiële beplanning is ‘n belangrike aspek waaraan elke werker aandag behoort te gee en derhalwe is dit ook belangrik dat ‘n organisasie soos die LWO Werkgewersorganisasie sal deelneem aan inisiatiewe om bekostigbare aftree-, ongeskiktheids-, sterfte-, begrafnis- en uitdienstredingsvoordele vir plaaswerkers daar te stel. Die Landbousektor Voorsorgfonds (LSVF) bied verskeie bekostigbare planne met unieke voordele aan werknemers.
Die LSVF word deur ‘n Raad van Trustees bestuur, met verteenwoordiging deur die LWO, Agri SA, TLU SA en professionele onafhanklike Trustees. Die Raad van Trustees sien om na bekostigbare bydraes, sowel as mededingende voordele vir deelnemende plaaswerkers.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

LSVF – Nuwe diensverskaffer

Tydens 2022 het die Trustees van die LSVF ‘n intensiewe markondersoek onderneem na ‘n alternatiewe fondsadministrateur en is Verso Finansiële Dienste (Edms) Bpk. met ingang vanaf 01 Oktober 2022 aangestel as die nuwe administrateur van die fonds.
Onder die nuwe Verso administrasieplatform sal lede en werkgewers via die fonds se webwerf kan registreer met Verso. Lede sal ook ‘n slimfoontoepassing kan aflaai. Hierdeur sal hulle toegang hê tot persoonlike inligting soos benoemde begunstigdes, bydraegeskiedenis, salarisgeskiedenis, geskiedenis van verwerkte transaksies, bygewerkte lidbydraes, en lidvoordeelstate.
Dit is belangrik om te besef dat boere ook ‘n sosiale verantwoordelikheid teenoor hulle werkers het indien hulle te oud raak om verder te werk, of in die geval van onvoorsiene omstandighede waar die lid as gevolg van ongeluk of siekte medies ongeskik raak of te sterwe kom voordat afree-ouderdom bereik word.

Kontakbesonderhede

  • Werkgewers wat nog nie deelneem aan die LSVF vir hul werknemers nie, kan Ben de Jager kontak by ben@verso.co.za | 071 495 3333.
  • Werkgewers wat reeds deelneem aan die LSVF kan met Desiree Morreira skakel by desireem@verso.co.za | 021 943 5300 vir administratiewe ondersteuning.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

COIDA oudit en vereistes

COIDA oudit en vereistes

COIDA oudit en vereistes

Op 14 Julie 2022 het die Direkteur-Generaal van die Departement van Indiensneming en Arbeid ‘n kennisgewing onderteken wat besighede inlig oor nakoming van die Wet op Vergoeding vir Beroepsbeserings en -siektes (“COIDA”) en die voorneme om besigheidspersele te besoek om COIDA oudits uit te voer.
Die Departement het onlangs meer as 500 inspekteurs aangestel om te verseker dat besighede aan die voorskrifte van COIDA voldoen.
BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

COIDA oudit: vereistes vir besighede:

  • Artikel 80: alle besighede in Suid-Afrika wat een of meer werknemers in diens het moet binne sewe dae vanaf die eerste werknemer se aanstelling, registreer by die Vergoedingsfonds. Dit geld vir werknemers op ‘n permanente of vaste termyn dienskontrak (insluitende seisoenale werknemers). Die volgende inligting moet ook verskaf word: datum waarop die besigheid gestig is, die aantal werknemers in diens, en die salarisse wat aan die werknemers betaal word.

  • Artikel 81: personeelrekords moet gehou word, asook salarisinligting. Betaalstrokies moet uitgereik word aan werknemers. In die geval van ‘n besering aan diens, moet die betaalstrokie voorsien word aan die Vergoedingsfonds aangesien vergoeding gebaseer word op die salaris. Die strokie bekragtig ook die diensooreenkoms tussen die werkgewer en werknemer.

  • Artikel 82: besighede moet hul jaarlikse salarisrol verklaar aan die Vergoedingsfonds teen Maart, of teen die datum soos afgekondig deur die Vergoedingskommissaris.

  • Artikel 83: besighede word geklassifiseer in verskillende sub-klasse en elke subklas het ‘n eie tarief. Hierdie tarief, tesame met die salarisse wat verklaar is, stel die Vergoedingsfonds in staat om die bedrag te bepaal wat deur die besigheid betaalbaar is.
Daar is om en by 950 000 besighede geregistreer by die Vergoedingsfonds wat oor 13 klasse geklassifiseer word. Hierdie besighede het R9,5 miljard aan die Fonds betaal in 2020/2021. Met hierdie gelde betaal die Fonds sy personeellede, vergoeding vir werksbeserings, en doktersrekeninge vir die behandeling van beserings aan diens.

COIDA oudit:

Die Vergoedingsfonds sal begin om besigheidspersele te besoek om oudits te doen ten einde te bepaal of besighede wel aan die vereistes gestel deur COIDA voldoen. Die volgende dokumentasie kan vereis word met die oudit:
  • Voltooide salarisopgawevorm
  • Rekening uitgereik deur die Vergoedingsfonds
  • Bewys van betaling
  • Brief van Goeie Stand

Boetes betaalbaar vir nie-nakoming:

Ingevolge die Wet is boetes betaalbaar wanneer die werkgewer die salarisse te laat verklaar (na die sperdatum), asook wanneer die rekening laat betaal word. Indien besighede nie in ‘n posisie is om die volle rekening te betaal nie kan daar wel ‘n afbetalingsooreenkoms met die Fonds getref word.

Die proses om die salarisse te verklaar, betalings te maak en die Brief van Goeie Stand te verkry moet jaarliks herhaal word en is dit belangrik vir besighede om die media of die Departement se webtuiste dop te hou vir die aankondigings hieroor. Op dié manier kan besighede boetes vermy deur die salarisse tydig te verklaar.
Wanneer ‘n besigheid nie meer operasioneel is nie, moet daar per hand aansoek gedoen word by die naaste Departement van Indiensneming en Arbeid vir deregistrasie by die Vergoedingsfonds aangesien die proses nie aanlyn gedoen kan word nie. Die aansoek kan ook direk na die Vergoedingsfonds in Pretoria gestuur word.
As ‘n geregistreerde werkgewers-organisasie by die Departement van Indiensneming en Arbeid, spesialiseer die LWO in arbeidsreg en kan werkgewers daarom slegs in hierdie spesifieke veld bystaan en van hulp wees. Ons ondersoek egter altyd geleenthede om hande te vat met diensverskaffers op ander spesialis-gebiede ten einde oplossings vir ons lede op die tafel te plaas.

Kontak Stephan Pietersen van Work Accident Support vir COIDA bystand: 064 360 2638 | support@workaccident.co.za

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.

“Die groot bedanking”

“Die groot bedanking”

“Die groot bedanking”

‘Die Groot Bedanking’ is ’n wêreldwye tendens of neiging waar werknemers in die afgelope twee jaar hul werk bedank, op soek na meer vervullende en doelgerigte werk met beter betaling en voordele.
Die pandemie het drastiese werksveraderinge tot gevolg gehad waar werknemers faktore wat belangrik is in die werksplek heroorweeg, asook hul verwagtinge ten opsigte van ‘n werkgewer. Werknemers kyk met nuwe oë na hul loopbane, werksomstandighede en langtermyndoelwitte. Hierdie tendens blyk of dit beperk sal wees tot meer gesofistikeerde beroepe of nis-velde van spesialisasie. Die lae besoldigde werkersklas sal nie sommer bedank nie omdat daar nie altyd ’n alternatief vir hulle bestaan nie.

Volgens die McKinsey-meningsopname (onderneem in die VSA) is 40 persent van werknemers moontlik waarskynlik om hul werk in die volgende drie tot ses maande verlaat. Is Suid-Afrika in dieselfde bootjie wat hierdie werksuittog betref?

BESKERM JOU REGTE AS WERKGEWER
LAAT LWO JOU HELP!

How companies can turn the Great Resignation into the Great Attraction | McKinsey

Suid-Afrika is ’n ontwikkelende land met ‘n werkloosheidsyfer van ongeveer 35% waar werk skaars is en kan ons nie ’n grootskaalse werksuittog bekostig nie. Daar is egter ’n kans dat hierdie tendens nie so groot in Suid-Afrika sal wees soos in ontwikkelde lande nie, maar wag ons op statistieke in die verband.

Hoofredes waarom werknemers groener weivelde soek

Moontlike oorsake sluit in vergoedingspakkette, byvoordele, stygende lewenskoste, langdurige werksontevredenheid, veiligheidskwessies van die COVID-19-pandemie en die begeerte om vir besighede met ‘n gevoel van eenheid en ‘n hernieude doelgerigtheid te werk.

Wat is die trekpleisters vir werknemers?

Oorweeg buigbare werksomstandighede en ontwikkelingsgeleenthede. Is dit nodig vir ’n werknemer om ten volle kantoorgebaseerd te wees of kan ‘n hibriede model geïmplementeer word? Tuiswerk is slegs ’n moontlikheid indien die werksplek dit toelaat. Wanneer die fokus skuif vanaf insette na uitsette, kan buigsame ure ook oorweeg word.

Druk op die werkgewer?

Werkgewers het reeds tydens die aanvang van die pandemie geweldige druk ervaar om op ‘n winsgewende en volhoubare basis besigheid te doen. Alhoewel ‘n bedanking weer ’n geleentheid vir iemand anders skep, is daar ‘n verlies aan kundigheid en het die opleiding en oriëntering van ‘n nuwe aanstelling ‘n definitiewe finansiële impak op die besigheid.

VOLDOEN JOU BESIGHEID AAN ARBEIDSWETGEWING?

VIND NOU UIT.

Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen. Ons help om enige leemtes te identifiseer ten einde te verseker dat jy binne wetlike riglyne besigheid doen.